Tepová frekvence pro spalování tuků

Tepová frekvence je důležitá z mnoha důvodů – díky jejímu měření se mimo jiné dá poměrně přesně stanovit intenzita tréninku, při kterém budeme spalovat tuky. O této problematice si tedy teď povíme něco víc.

Aerobní trénink

Pro spalování tuků je ideální takzvaný aerobní trénink. Při něm jsou v našem těle odbourávány tuky, které jsou používány jako zásoba energie, která je právě při tomto aerobním tréninku používána.

Zde si uvedeme ještě jeden důležitý údaj – spalování tuků nastává až po cca 20-30 minutách tohoto aerobního tréninku, takže smysl má pouze delší cvičení, alespoň hodinové. Zároveň také naše tělo bude efektivně spalovat tuky jen v případě, že jde o trénink pravidelně opakovaný, protože nárazové aktivity naše tělo nepřinutí tuky spalovat.

Aerobní trénink odpovídá určité hladině tepové frekvence. Takže tepová frekvence pro spalování tuků je ta, kterou máme při aerobním tréninku. Kolik to je?

Tepová frekvence pro spalování tuků je 60-75 % naší maximální tepové frekvence. Budeme tedy muset určit i maximální tepovou frekvenci…

Maximální tepová frekvence

Tato frekvence se dá vypočítat, což většině lidí dostačuje. Asi nejpřesnější výpočet je následující:

- Pro muže: 214 minus věk vynásobený 0,8. Příklad: Muž ve věku 40 let, výpočet 214 – (40*0,8) = 214 – 32 = 182

- Pro ženy: 209 minus věk vynásobený 0,7. Příklad Žena ve věku 40 let, výpočet 209 – (40*0,7) = 209 – 28 = 181

Tepová frekvence pro spalování tuků je pak 60-75 % z této maximální tepové frekvence, tedy:

- Pro muže cca 70 % z 182, což je 127

- Pro ženu cca 70 % z 181, což je také 127

Při tréninku, který má spalovat tuky, je tak dobré pro dvojici v příkladu běhat, nebo jakkoliv jinak cvičit při tepové frekvenci kolem 127 tepů za minutu. Pro kvalitní cvičení tedy budete potřebovat i sporttester, které jsou už dnes naštěstí poměrně levné.

Ještě žádný komentář.
Ještě žádné trackbacky.